سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت سه تن شفاعت می کنند : پیامبران، سپس دانشمندان و پس از آن شهیدان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
ارزش نیوز

در حالی که از مدتها پیش احتمال حضور خاتمی به عنوان سرلیست اصلاح طلبان به صورت شایعات مطرح گردیده بود، تیتر روزنامه اعتماد ملی که خبر از سر لیستی خاتمی در فهرست آن حزب می داد بار دیگر نام خاتمی را به میان مطبوعات کشاند.
اگرچه این روزها بسیاری دلیل آن تیتر را تلاش اعتماد ملی برای تثبیت فهرست خود می دانند، اما دیگر احزاب اصلاح طلب نیز سعی کردند از این قافله عقب نمانند و حزب کارگزاران سازندگی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که در صورت ورود سیدمحمد خاتمی به عرصه انتخابات، او را سرلیست این حزب در انتخابات مجلس هشتم خواهند کرد.
مصطفی تاج‌زاده، عضو مشترک حزب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین نیز در مصاحبه ای ابراز عقیده کرد که مجلس شان خود را از دست داده است! و اگر خاتمی در انتخابات نامزد شود، مجلس در راس امور قرار می‌گیرد!
اما تاج زاده به نکته مهم دیگری نیز اشاره نمود: خاتمی پذیرفته‌ است که از همه نیروهای معتقد به ایرانی آباد، آزاد و سربلند در انتخابات حمایت کند به ویژه اصلاح‌طلبان که شاید به این ترتیب مجلس مقتدری تشکیل شود و راه نجات برای کشور فراهم شود!
این سخنان وی وقتی معنای دقیق تری می یابد که سخنان مصطفی درایتی عضو کمیسیون سیاسی مشارکت و مشاور خاتمی در دوره ریاست جمهوریش را نیز از نظر بگذرانیم. او با اشاره به سفرهای استانی خاتمی آنرا تقلیدی از احمدی نژاد ندانست و تصریح کرد: اصرار بر حضور خاتمی در مراکز استانها و تاثیر ایشان بر مردم به جریان اصلاحات کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود که اصلاح‌طلبان و همچنین مردم حضور فعال‌تری در انتخابات داشته باشند.
این سخن بدان معناست که خاتمی از همینک تبلیغات زود هنگام انتخاباتی را برای خود و لیستهایی که نامش سر لیست آن است آغاز کرده است و بی شک این یک تخلف انتخاباتی محسوب می شود.
پیشتر حتی یک مقام مسئول در وزارت کشور گفته بود تمام گزارش‌های تبلیغاتی زودهنگام کاندیداها از طریق حوزه سیاسی به وزارت کشور و شورای نگهبان منعکس می‌شود و تبلیغات زودهنگام کاندیداها در بررسی صلاحیت آنها موثر است و وزیر کشور نیز در ابتدای سال جاری وعده داده بود با هرگونه تبلیغات انتخاباتی زود هنگام برخورد قاطع خواهیم داشت.
در چنین شرایطی اما برخورد با این تخلف خاتمی بی شک با جریان سازی و هیاهوی حامیان وی همراه خواهد بود. امری که می تواند به نادیده انگاشتن این تخلف منتهی گردد اما با شجاعت که در دولت به چشم آمده امید آن می رود از راه های غیر تنش زا اما بدون هرگونه کوتاه آمدن از حریم قانون تخلفات خاتمی را به او و یارانش متذکر شوند. رفتار خاتمی تا همینک نیز اگر به آن میزان که منجر به محرومیت او شود نباشد حداقل مستحق دریافت یک کارت زرد است.  منبع



  • کلمات کلیدی :
  • ارزش خبر ::: چهارشنبه 86/8/9::: ساعت 11:53 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 39
    بازدید دیروز: 220
    کل بازدید :346230

    >> درباره خودم <<
    ارزش نیوز
    مدیر وبلاگ : ارزش خبر[984]
    نویسندگان وبلاگ :
    یاور[0]


    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ارزش نیوز

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<